Yrkesorientering dag 1 och 2 på Roslagens Sparbank

Dag 1:
Dagen började med ett möte där min handledare presenterade Roslagens Sparbank som företag och bankens historia m.m. Sedan fick jag och resten av praktikanterna gå på rundvandring på banken, och hjälp vad stort det var! Jag skulle lätt kunna gå vilse här.. Hehe.

Efter det var det lunchdags och när vi kom tillbaka efter lunchen runt 13-tiden fick jag sitta med på telefonbanken och lyssna på när människor ringde det och ville ha hjälp med olika saker eller hade funderingar. Trodde första det skulle vara jättetråkigt men det var väldigt roligt att lyssna på människor som ringde som ringde och hade problem, men hjälp vad mycket man måste hålla reda på hela tiden och så blir man avbruten av att det ringer stup i ett.  

Dag 2: 
Min dag har spenderats på företagsavdelningen. Först fick jag vara med ute vid disken på företagsavdelningen dit alla företag kommer om de har mindre problem, undrar om någonting eller bara vill köpa en tjänst. Man kan säga att det är som en ”kundtjänst för företag”.

Efter det fick jag följa med på ett möte med flera chefer och andra personer där de diskuterades lite saker.
Sedan var det lunch som jag åt i skolan tillsammans med Josefin och Alexandra och efter lunchen fick jag sitta med en person som förklarade hur man gör när ett företag vill ta ett lån eller en checkkredit. Efter det fick jag lite information om lantbruk och så eftersom bönder är också företagare, enligt mig var det ganska tråkigt att lyssna på för det tilltalade inte mig direkt.


Då vet ni hur mina senaste dagar sett ut på yo:n! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0