Tyskland imorgon!

Som ni läste i rubriken åker jag till Tyskland imorgon med skolan, eller rättare sagt vi som läser tyska steg 2 och 4! :) Vi ska till Schleswig som ligger i norra Tyskland, precis under Danmark.  



Så vi kommer att vara med en klass där som är i ungefär samma ålder som oss och så kommer vi bo hos en av eleverna. Min tyska som jag ska bo hos heter Nadine. Detta kommer nog bli hur kul som helst! :)
Under vissa dagar kommer vi vara med dem i skolan, sen kommer vi göra studiebesök och gå på muséer och sånt, en dag ska vi till Hamburg, sen ska vi ha grillkväll och sen ska vi ut på disko en kväll så det är fullt upp! Sen är det fler saker som ska hinnas med som jag inte nämnde.

Jag har hunnit packa en del och just nu väger väskan 9 kg, och den får väga max 15! Hmmm.. Jag är liksom långt ifrån klar och så ska jag shoppa där nere! Aja, det löser sig :)

Jag kan ju också passa på att nämna att de kommer hit till Sverige i maj och bor hos oss då! :)

Nu ska jag nog fortsätta packa.

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0